Nydalen Office Building

Anne-Marie Andric går med i Talentechs styrelse

Talentech Press room Anne-Marie Andric går med i Talentechs styrelse

HR-mjukvaruföretaget Talentech har valt Anne-Marie Andric till ny ledamot i styrelsen. Anne-Marie Andric kommer att komplettera den nuvarande styrelsen med lång erfarenhet och stark kompetens inom personalstrategi och HR.

Photo of Anne-Marie Andric

Anne-Marie Andric som för närvarande driver sitt eget HR-rådgivningsföretag och arbetar med kunder inom start up och scale up i Europa, kommer till Talentech med mer än 25 års HR-erfarenhet från en mängd olika organisationer, inklusive GE Healthcare, Microsoft, Bisnode, iZettle och Husqvarna. Talentech har kunder i 50 länder över hela världen och betjänar mer än 2000 kunder. 600 000 individer använder Talentechs erbjudanden varje dag. Det resulterar i nästan 7 miljoner bearbetade ansökningar varje år och 330 000
rekryteringar som sedan integreras, utvecklas och hanteras via Talentech-plattformen, vilket i praktiken gör den till en go-to-plattform för kunder som vill effektivisera alla sina HR-processer på ett ställe.

- Utvecklingen vi befinner oss i som företag och vad vi ser i framtiden för HR-branschen kräver att vi verkligen är på tårna i varje aspekt av vår organisation. Under de kommande åren förväntar vi oss en ännu större utveckling inom HR-branschen, så vi behöver ha det starkaste teamet som möjligt på alla nivåer. Därför är det ett stort nöje för oss att en stark kapacitet som Anne-Marie Andric har anslutit sig till vår styrelse, säger Hans Christian Haanes, vd för Talentech.

- Efter att ha arbetat professionellt med HR i 25 år har jag sett det ökade fokuset på digitalisering och automatisering från första hand. Detta kräver mer och mer av HR som yrke. Med ämnen som till exempel medarbetarupplevelse, kandidatresa, organisationstillväxt och mentalt välbefinnande är i fokus för HR, finns det ett ökande behov av teknik som kan hjälpa till att effektivisera och förenkla processer, för att göra det möjligt för HR att stödja anställda och chefer på bästa möjliga sätt. Jag är glad över att gå med i styrelsen för Talentech och hoppas kunna hjälpa till att underlätta denna utveckling i företaget med min kunskap och  erfarenhet, säger Anne-Marie Andric.

Blue book: Anne-Marie Andric

• Chief People officer (interim) på OpenUp
  • Ägare: Anne-Marie Andric Advisory AB
  • Medgrundare: HR The Real Deal
  • Chief People Officer på Forto
  • VP People & Organisation på Husqvarna Group
  • Chief HR Officer på iZettle
  • Chief HR Officer på Bisnode
  • HR Director Sverige på Microsoft
  • HR Manager Nordic på BD (Becton Dickinson)
  • HR Manager på GE Healthcare
  • HR Manager Skandinavien på Sanofi

För mer information, vänligen kontakta oss.